Feeds:
Posts
Comments

Archive for February 19th, 2013

Adica mancarica de spanac cu ou poché. Eh? La naiba cu frantujii astia. Pe romaneste se spune ca sunt ochiuri romanesti. Adica nu prajite ci fierte in apa cu sare si otet. E vreo diferenta intre ochiurile romanesti si oul poché? Ca eu habar nu am… Oricum, foarte foarte fooaaaarte bune.

Deci sa va spun: asta seara m-am gandit eu ca pentru maine mi-ar cam placea o mancarica calda. Si m-am mai gandit ca mi-ar placea si pentru cina de acum cam acelasi lucru. De aceea avem in poza una bucata farfurie in loc de lunch box-ul de maine. Dar va garantez ca si cutia cu papa de maine va avea same size, same taste.

Mancarica de spanac sa nu credeti ca a scapat netratata de latest discoveries. Adica in loc de lapte normal, am folosit lapte de soia si in loc de faina, nu am mai pus nimic 🙂 Iar in loc de ulei normal, am folosit ulei de orez. Si ca sa nu va mai minunez,  am facut-o aproape ca pe o mancarica normala dar departe de ceea ce stiam noi odata.

Oricum, ce am folosit eu:
DSCN1892_1
– 500 grame de spanac bocna de inghetat

– niste bucati de ceapa verde

– juma ardei gras verde

– 3 catei de usturoi

– juma de cana de lapte de soia

– 2 linguri de ulei de orez

– sare, piper si putin patrunjel proaspat (s-a pierdut oricum de la atata verde)

Ceapa verde, ardeiul si usturoiul spalate, tocate si puse la calit in uleiul de orez, rapid-rapid cu putintica sare. Cand s-au supraincalzit am adaugat si spanacul gata scos de la congelator. Si l-am lasat acolo mai mult pe aragaz, pana s-a inmuiat tot si s-a supraincalzit, moment in care am adaugat si laptele de soia. De final, patrunjelul si cu asta basta.

Ouale romanesti, poché sau cum li s-or mai spune le-am fiert 2-3 minute fix in apa clocotita cu putina sare si otet. Tehnici de preparare sunt garla pe net – de la a face vartej in apa la a pune oul crud intr-un polonic si polonicul in apa fiarta. Oricum, va garantez ca primele 2-3 incercari (facute acu mult timp) vor fi o ratare totala.

Nici nu stiu daca avem de-a face cu vreun carb. Maxim 5, pentru orice eventualitate.

Read Full Post »

Detox Bomb

DSCN1885_1Acesta este un post care va demonstra in doua vorbe si trei fraze ca am luat-o razna rau de tot.

Din toate citelile mele, am nimerit mai voit mai nevoit peste minuntatele si mult mediatizatele cure de detoxifiere. Eficienta lor nu prea sunt eu in masura sa o discut dar cunoscand calitatile nutritionale ale unora dintre ingrediente, am zis si eu ca merita o incercare. Aceasta licoare este extrem de sanatoasa pe cat este de acra 🙂 🙂

Reteta este o adaptare la capacitatile noastre de mancat zaharuri si a fost preluata de aici. Deci cine isi permite si cu zahar, sa o faca ca la carte. Cine isi permita fara zahar total, este de pe alta lume.

Asadar eu am folosit:

– o lamaie

– 250 ml apa

– un pic de piper rosu (personal, cred ca mi-a scapat o leaca cam mult)

– 3 pastilute de stevie

Sa va spun cum devine buna aceasta licoare: o gusti inainte de a-i adauga orice indulcitor. Pe masura ce adaugi, devine mai baubila. Cand ai ajuns si la a 3 a pastila de stevie adaugata si incorporata zici ca e licoara zeilor comparativ cu prima incercare. Daca mai dai si altora sa deguste, ai noroc sa scapi cu viata. Adica dai si fugi, cam asa ar trebui sa se procedeze.

Cine se incumeta sa faca o astfel de dieta timp de 10 zile si sa bea din zama asta de 6 ori pe zi, cum scrie in articolul mentionat, sa-mi spuna si mie cat de diva a ajuns si daca mai traieste. Nici n-am la ce categorie sa o adaug… ar trebui sa fac una gen “Crazy low-carb”…

Read Full Post »

Un lunch box care seamana mai degraba cu bolul de la micul dejun. Dar cum spuneam, eu cam sar marele mic dejun iar pranzul meu este foarte suficient si cu atat.

De data asta avem bomba de sanatate si acoperim o gama foarte larga de vitamine, minerale, fibre, antioxidanti etc etc. Ca sa nu mai aducem in discutie si proteina, low-fat-ul si low-carb-ul caci oricum asta este tema zilei de azi si a tuturor zilelor.

Fara prea multe alte discutii si introduceri, avem de-a face cu urmatoarele:

– un iaurt de soia

– un iaurt 0% grasime

– 2 linguri de branzica de vaci despre care stiu sigur ca a fost facut in casa din lapte de tara super natural si super delicios

– goji

– seminte de in brune

– seminte de in albe

– seminte de susan

Le-am pozat inainte de a le amesteca ca sa se si inteleaga ceva din ele. Pana maine la pranz, toate se vor inmuia si se vor putea manca fara prea multe trosnete de dinti. Tot pe la un 10 carbs se estimeaza totul.

DSCN1888_1

Read Full Post »