Feeds:
Posts
Comments

Aproape doi ani au trecut de la ultima postare🙂 Nu am renuntat nici la mancat, nici la low carb in perioada asta🙂

Daca ma si tine de data asta, mai am o groaza de retete noi. De multe ori ma uit si eu pe propriul meu blog, ca sa mai imi dau idei. Noroc ca au altii bloguri mult mai updated :-))

Ca ii spunem zacusca sau legume facute terci, e fix acelasi lucru. Poza nici nu o facui cu intentia de a posta ci pentru ca pur si simplu arata al naibii de bine tava asta de tot-felul de legume la cuptor. Pornisem initial de la o reteta de salata de vinete cu ardei capia dar m-am gandit ca extra legume (ca cele de zacusca) nu are ce sa strice.

Singurul challenge aici ramane cu ce sa mananci. Hai sa ne rasfatam un pic si sa punem una bucata de felie de paine, d-aia taraneasca, aburinda si super densa :-)) Ma rog, vrabia malai viseaza. Eu am mancat-o cu paine wassa… crispy si subtire ca sa nu-mi incarc memoria cu carbsi prea multi.

DSC_0037_01Va spun ce am folosit eu, se poate adauga/scoate orice dupa bunul plac. Asadar, dupa cum se poate observa in poza facuta cu telefonul… de era sa ma ard si eu si el (plus a se remarca ora matinala la care se gateste, pe principiul cine se scoala de dimineata, are foamea mare :-)))

– 2 vinete

– 3 ardei capia (i-am ales pe cei mai mari ca sunt buni rau)

– ciuperci, parca era de 500 de grame cutia

– o ceapa rosie, 3-4 catei de usturoi

Doar ce intepi vanata, cureti ceapa, crestata un pic in varf, ciupercile, mai si speli ce e necesar, usturoiul l-am lasat in coaja, pare sa nu se vada in poza dar credeti-ma, era acolo. Si dat drumul la cuptor. Asta pentru ca nu am aragaz cu flacara pt copt vinete si/sau ardei. De altfel, chiar daca as avea, nu m-as risca sa ma ard. Astea cu coptul pe aragaz, sunt lucruri pe care le face mama, noi suntem mai non-talent la treburile astea si ma risc nu doar pe mine, ci si siguranta si integritatea casei si a blocului in sine. Daca sunteti prin natura, puneti-le pe gratar… Asta pana si eu as face-o pentru gustul ala de afumat. Ma rog, la noi e doar cu pornit cuptorul la 200 de grade.

Acum, trebuie doar sa verificati – ca unele se fac mai repede decat altele si trebuie scoase treptat. Ciupercile, primele… Cred cam dupa 20-30 de minute. Apoi prin testare de inmuiere (si fara ardere) ardeii, ceapa, usturoiul. Ultimele sunt vinetele. Cred ca trecuse deja o ora, poate chiar mai bine..

Apoi in robot se pun toate, vinetele si ardeii curatati de coaja. Si usturoiul. Si restul de ingrediente-condimente: basic-ul – ulei de masline, sare si piper si restul, cam ce mai vreti voi. Puteti sa va opriti aici, e excelenta asa.

DSCN3651

Si cu asta cred ca deschid seria tuturor cremelor existente care s-au dovedit a fi reale deserturi low-carb daca, asa cum spunem din titlu nu mai ardem nici un zahar. Si aici includem (incet si pe parcurs) crema catalana, crema de zahar ars, aia portugheza, careia nu mai stiu cum ii spune… toate sunt variatiuni pe tema, cu un ou in plus sau in minus, de vanilie (ceea ce le face absolut delicioase), cu lapte sau smantana. Ce sa mai, cu siguranta le vom incerca pe toate.

Ingrediente simple si de low-carb:

– 400 ml smantana lichida

– 3 galbenusuri de ou

– 2 linguri de stevie (folositi ce indulcitor stiti voi)

– un baton de vanilie si un varf de sare

Este foarte foarte simplu de facut. Punem pe aragaz, la incalzit, smantana lichida cu o lingura de indulcitor, batonul de vanilie, desfacut si curatat de arome. Galbenusurile de ou le batem zdravan cu mixerul, cealalta lingura de indulcitor si varful de sare. Nu trebuie foarte mult batute caci crema trebuie sa fie densa si “cremoasa”, nu aerata. Smantana nu trebuie fiarta, doar putin incalzita. Eu am strecurat-o ca sa indepartez bucatile de baton de vanilie. Se adauga cate putin in galbenusuri si gata crema.

Pusa in recipiente d-alea speciale, pe care nu mai stiu cum le cheama, niste vase minuscule de ceramica, la cuptor 35 de minute, 160 grade, pana devine oarescum gelatinos. Ah, sa nu uit, se pun intr-o tava de copt si in tava punem niste apa (calda sau nu) pana pe la jumatatea vasului. Trebuie sa fie lasate la rece si va spun eu sincer ca si mai bune sunt a doua zi, dupa ce s-au odihnit ele bine la frigider. Un aproximativ 10 carbs as zice eu.

P.S. Am uitat de cealalta poza… mai am un rest de supa crema de ardei gras copt, sper sa iasa bine… O uploadez eu cat de curand🙂

Buna seara, buna seara!!

Categoria supelor creme e ceva fantastic… o infinitate de idei, solutii, combinatii, care mai de care low-carb (se poate, sigur, si ne-low-carb), care mai de care gustoase, cremoase, delicioase etc etc etc. Iar eu, ce pot sa fac decat sa caut idei noi, peste tot in lumea internautica. Si asa am ajuns si la aceasta minunata idee preluata de pe undeva, un blog autohton dar nu prea mai stiu de unde.

Va spun exact ce am folosit dar binenteles, o pregatiti fiecare cu ce are:

– 5 ardei grasi rosii, unul galben, unul verde

– o ceapa rosie mare

– o telina mica

– fix 3 catei de usturoi

– fix un cartof

– cam 2 litri supa de pui (sau legume sau daca nu, apa simpla)

– sare, un mix de condimente china-style (doar pentru putina picanterie, il puteti inlocui cu una doua bucati de chili uscat, in functie de cat de mult va place de picant), patrunjel si ciboulette

– 200 ml smantana lichida

Apai, sa incepem cu coptul ardeilor. De lene si de a evita mizeria, am pus ardeii intr-o tava de cuptor, pe o hartie de copt si le-am bagat la cuptor. Cuptorul pe la 160 de grade, cam juma de ora pe o parte, juma de ora pe celealalta pana incepe pielita sa se desprinda. Nu stiu prin ce chimie fantasmagorica, ardelul ala verde (cum am auzit eu ca se mai spune pe la Moldova) nu are acelasi timp de coacere ca ceilalti. Adica la el a durat mai mult sa se coaca. In fine, dupa ce s-au copt ardeii si s-au curatat de pielite si seminte, am tocat ceapa, telina si usturoiul si le-am pus pe toate la calit. Dupa calirea acestora, am pus ardeii copti, supa de pui si cartoful si am lasat sa fiarba cam 30 de minute. Am blenduit cu frenezie, am adaugat smantana lichida, un mic clocot si condimentele finale si gata.

Va spun sincer ca puteti elimina cartoful. Eu l-am pus pentru cremozitate si consistenta. Dar daca sunteti la un inceput de low-carb, nu cedati tentatiei. Oricum, eu estimez la un 15 grame carbs pe bolul de fata. Calda, de iarna, de week-end, desi e deja luni, a fost excelenta si ieri si azi. Poza vine maine, si tot maine vin si cu un desert care este tata si mama deserturilor low-carb🙂

Hai sa va spun pe romaneste acum. Da da, asa se cheama aceasta delicioasa reteta de prin bucatariile egiptene, marocane, tunisiene si alte tari arabe. Am gasit-o absolut intamplator si am decis ca (modificata un pic) este o minunata reteta low-carb. Credeti-ma! Ca de gasit, am gasit-o anul trecut si de atunci o pregatesc cu regularitate, cel putin o data pe luna. La cerere, sa stiti! Asta seara am pregatit-o special ca sa o postez… yeah, right!

Va dau link catre o reteta originala, ca sa va inspirati si de acolo, adica de aici. Contine zahar, aliment total interzis pentru noi, de aceea aici e un pic modificata. Adica scoatem zaharul total si eu mai scosei si 2-3 condimente pentru ca imi lipseau cu desavarsire. Oricum, dupa gustul meu, a fost perfecta pentru cina si va garantez si voua acelasi succes.

Ce am folosit eu:

– cate 2 bucati de ardei rosu, verde, galben

– 2 cepe rosiiDSCN3569

– 4 oua

– armata de condimente: sare, 2 frunza de dafin, coriandru, piper de cayenne, cimbru, patrunjel (uscate sau proaspete sunt bune oricum)

– 2-3 linguri de ulei de masline

Legumele, adica cepele si ardeii se taie julienne mai grosut ca sa faca si crantz crantz cand le papam. Cu putinul ulei le punem pe toate la calit sau pe rand, cum ne convine mai mult. Eu am inceput cu ceapa, apoi ardeii toti, pleosc odata. Cred ca le ia maxim juma de ora sa se inmoaie si imbibe, adaugam condimentele pe rand, lasam sa se elibereze si ele de minunatele arome. Chiar inainte de final, spargem cate oua ne lasa inima direct peste amestecatura multicolora si acoperim cu un capac pana se incheaga ouale. Credeti-ma, iti trebuie diploma de masterat sa nimeresti galbenusul moale… adica sa fie albusul albus, bine inchegat si galbenusul galbenus, moale ca la ochisoare. Mie imi iese partea asta foarte ocazional – adica mai mult nu, decat da.

Ce sa mai, o masa usoara, si de gatit si de mancat, cu putini carbsi. mai spre 10, buna de cina, pranz sau mic dejun. Dar cine sta sa taie ceapa la orele diminetii cand ea e tocmai buna seara, plangem natural si ne demachiem si mai natural. Toata lumea se agita sa gaseasca solutii pentru a nu mai plange cand se taie ceapa… ce aveti domne? dupa ce ca e un asa bun make-up remover si cleanser…

O seara buna va doresc🙂

Trebuie sa scriu acest post ca sa ne intelegem un pic toti cu fiecare… desi acest lucru pare imposibil. Am primit multe intrebari, comment-uri lately, de aici niste idei, sfaturi, raspunsuri, asa de dragul artei si a scrisului.

Cateva lamuriri pentru toata lumea:

– nu am nici o pregatire profesionala medicala, dar imi place sa studiez tot ce tine de noi, fizic, psihic, sufleteste, orice alta latura, cum ne functioneaza creierasul, cum ne afecteaza creierasul dietele, orice defect sau organ nefunctional, orice boala, orice facem, oricum existam dpdv medical sau nu

– nu imi place sa dau sfaturi “medicale” pentru  ca… vezi mai sus. Cand experimentez, experimentez pe mine ca sa nu facem victime adiacente

– nu am nici o pregatire profesionala culinara, dar imi place sa gatesc si sa experimentez chestii, de data asta nu doar pe mine si exista (!!!pe bune) si victime adiacente

– acest blog este mai mult un blog de “idei” culinare neprofesionale, nesofisticate, fara fancy-trancy. Idei pentru cei care vor sa tina aceasta dieta si pur si simplu nu stiu ce sa mai manance

– (cum mai spuneam si pe vremuri) cei care au diabet, pentru ei, dieta low-carb este din punctul meu de vedere un MUST DO. Aici vorbesc din pura experienta, eu insumi fiind un diabetic “activ” de 7-8 ani, nici nu mai stiu de cand il am🙂

– cand ne apucam de orice dieta, daca nu vrem sfat profesional, intai studiem bine. Trebuie sa tinem dietele intai cu creierul si mai apoi cu alimentele (cred ca asta o sa devina motto-ul meu)

– google este prietenul nostru intelept doar daca stim sa il filtram. NU orice informatie available pe internet este si corecta!!! Dar cititi, cititi si iar cititi!!! Asa veti ajunge si sa puteti filtra informatiile

– revin cat de curand cu retete noi “de colectie” testate si aprobate in ultimul an de nepostat

– ne impartim in doua categorii – traim ca sa mancam sau mancam ca sa traim? (asta e ca sa va dea de gandit cand mai aveti pofte, excesuri, suparari de genul “eu de ce nu am voie?”… toti trecem pe acolo)

– promit ca revin soon, very very soon!

Happy reading and cooking!🙂

Legume grillate (?)

DSCN2206 Nu stiu cum sa le spun … de fapt este vorba despre o jucarie noua care se cheama plita electrica. Deci ma-ntelegeti ca nu as putea sa le spun legume “plitate”🙂 Din seria de cate lucruri ai nevoie intr-o bucatarie si cate trebuie sa iti mai cumperi, a aparut si aceasta plita. De fapt pe aceasta am primit-o cadou cu ceva luni in urma dar uitai sa va spun de ea. Este super recomandarea zilei de azi. Daca va e dor vreodata de un grill de la padure si nu puteti parasi perimetru bucatariei, acesta este compromisul perfect.

Nu am ce sa va spun la ingrediente ca se lasa la imaginatia fiecarui low-carb-ist. Eu am incercat si legume si carne si oua si cascaval, aproape orice. Este absolut incredibil cum nimic nu se prinde sau lipeste. Ah, de fapt cu jucaria asta nu te simti ca la picnic, te simti actorul principal intr-un teppanyaki homemade. Se poate numi acest fel de a gati un fusion de bucataria japoneza si cea de acasa? :)))DSCN2210

In fine, in prima poza erau la capitolul preparare. Aici sunt la capitolul mancare. Nu am pozat si farfuria goala ca era lipsit de etica si morala.

Am din ce in ce mai multa incredere in faina de soia. Are o aroma aparte, dulceaga, extrem de placuta. Spuneam la un moment dat ca o sa o implic din ce in ce mai mult in retetele mele, mai ales cele de briose (si dulci si sarate) dar chiar nu ma asteptam sa fiu atat de incantata de ea. Briosele din aceasta seara au iesit grozave si au fost pe gustul tuturor gurilor, fie ele si  non-low-carb-iste. As putea spune ca le-a devansat total in topul preferintelor pe cele cu spanac, prezentate aici. Martiene sau nu, trebuie musai incercate si aceste briose.

In fine, ce am folosit de data asta (se pastreaza proportiile de la cele cu spanac):

– un broccoli fiert si scurs de apa cat se poate de bine

– 8-9 linguri faina de soia

– un pliculet praf de copt

– 200 de ml de smantana lichida

– 4 oua mici (3 daca sunt mai mari)

– 3 linguri de ulei (eu am avut de arahide, dar nu conteaza prea mult)

– sare, cam juma de lingurita

– 100 de grame de cascaval ras

– cateva bucati de branza albastra de pus deasupra

E cam de durata dar ne pierdem si noi timpul pe la bucatarie. Incepem cu broccoli-ul pe care il curatam si il punem sa fiarba cam 5 minute intr-o apa care clocoteste de furie deja. Apoi il scoatem intr-o sita si il lasam sa se scurga bine de picaturi. Intr-un bol am mixat ouale (fara sa mai separ albusul de galbenus), am adaugat uleiul, smantana si iaurtul. Se stie lectia la briose: intai ingredientele umede, apoi cele uscate. Apoi in alt vas am amestecat faina cu praful de copt si sarea.

DSCN2222_1Le-am adaugat si pe ele in mixul de mai inainte. Acum luam iar broccoli-ul il punem intr-un bol si il pasam cu ce avem la indemana… fie o furculita, fie acel obiect cu care sa paseaza cartofii ca sa se faca piure si care nu stiu daca ii spune chiar pasator. Asta ca sa ramana ceva bucatele de broccoli micute si sa nu iasa piure. Si la final il mai adaugam si pe dansul, asa, facut praf, in compozitia cremoasa. Ah, uitai de cascaval… in tot procesul asta dupa mixarea oualelor, il punem si pe el la un moment dat.

Pe formele de briose le ungem cu putin ulei. Punem compozitie cat sa le umplem 3 sferturi si deasupra, daca ne mai lasa inima, punem cate o bucatica de branza albastra sau si o bucatica mai mare de broccoli (sau si una si alta). Incalzim cuptorul la 160-180 de grade si le aruncam (mai cu grija) in cuptor. Eu le-am lasat cam 40 de minute ca dadeau semne ca nu sunt bine facute. Acum, depinde de cuptorul fiecaruia.

In total au iesit 24 de bucati. Faina de soia, stim cu totii are cam 30 de grame carbs pe suta de grame. Aproximativ, cred ca au fost cam 200-250 de grame de faina. Asta inseamna cam 70 sa spunem. Mai departe, nu stiu ce sa mai calculez. Dar mai adaugam un 20 cu mare bataie. Asta inseamna cam 90 de grame per 24 de briose ceea ce inseamna cam sub 5 grame carbs la o briosa (?) … nici mie nu-mi vine sa cred!